Warmste Week actie

Op 15 december 2019, over deze onderwerpen: Sociaal weefsel & OCMW

Onze Warmste Week actie;
Deze zaterdag 21 december overhandigde een delegatie van onze mandatarissen een cheque aan leeuwenwelp, een organisatie voor bijzondere jeugdzorg. Het geld werd ingezameld in het kader van de warmste week. Sympathisanten van N-VA Kapellen hebben de afgelopen weken naarstig chocolade verkocht en zo 423 euro bijeengebracht. Ons bestuur had zich geëngageerd om het verzamelde bedrag te verdubbelen en zo konden Luc Devriese, Firoozeh Sadeghi, Lieve Calle en Anke Wellens de mooie som van 846 euro overhandigen.
Mirjam Francken was opgetogen met het geld en verzekerde dat het goed besteed zal worden. Tijdens een rondleiding werd duidelijk dat leeuwenwelp een bijzondere organisatie is. “wij bieden hulpverlening en steun aan kinderen en jongeren van 2,5 tot 12 jaar en hun ouders in moeilijke gezinssituaties” legde Mirjam uit aan onze bestuursleden.” Om gelijk welke reden op korte of lange termijn in de problematiek eigen aan hun situatie” ging ze enthousiast verder.
Na deze uiteenzetting werd het eens te meer duidelijk dat organisaties zoals leeuwenwelp echt nuttig zijn in onze samenleving en we danken dan ook iedereen die deze actie mogelijk maakte en iedereen die een chocolaatje kocht.
Als toemaatje kregen de 13 kinderen die momenteel opgevangen worden nog een extra cadeautje. De niet verkochte chocolaatjes werden samen met een paar handschoenen verdeeld onder de aanwezigen.