Bouw sociale woningen Knotwilgstraat moet eerst watertoets doorstaan

Op 12 maart 2021, over deze onderwerpen: Sociaal weefsel & OCMW

De Ideale Woning wil een dertigtal sociale huurwoningen bouwen in de Knotwilgstraat. De gemeente Kapellen wil eerst laten onderzoeken of het waterhuishouden die bouw daar toelaat.

Volgens schepen van Sociale Zaken Luc Devriese (N-VA) sleept dit dossier al twintig jaar aan. “Men heeft indertijd gewacht met de bouw daar en intussen is daar een bosje beginnen te groeien. Nu is dat niet zo waardevol, maar ik begrijp wel dat dit bij de mensen gevoelig ligt. In de Knotwilgstraat staan enkele woningen die voor afbraak in aanmerking komen”, zegt de schepen.

“De Ideale Woning is al een hele tijd bezig om de mensen zo veel mogelijk mee in het verhaal te betrekken. Er zijn al verschillende hoorzittingen geweest. In maart gaat het dossier naar het bouwcollege en dan zal er een keuze worden gemaakt. Maar er is dus nog niets beslist. De ondergrondse watersituatie noopt tot een watertoets. Zonder dat onderzoek zullen we geen vergunning afleveren”, zegt de schepen nog.

Oppositiepartij sp.a-Groen ziet de sociale woningen liever gespreid komen. “Wij willen het bosje daar zo veel mogelijk behouden. Daarom stellen we voor om de twee nabijgelegen speeltuinen mee in het project te betrekken. Zo bekomt men een betere spreiding en kan het bosje behouden blijven”, zegt Christel Janssens van sp.a-Groen.

UIt : www.nieuwsblad.be  Foto: Jan Brys