Nieuwjaarsfeest N-VA Kapellen en bekendmaking eerste namen gemeenteraadsverkiezingen.

Op 29 januari 2024

Op 27/01/2024 vonden heel wat leden en sympathisanten van N-VA Kapellen de weg naar feestzaal Lux voor het traditionele nieuwjaarsfeest van de afdeling. Een trotse voorzitter, Anke Wellens, wenste alle aanwezigen een voorspoedig en welvarend 2024. Na een korte terugblik op het afgelopen jaar, lag de focus vooral op 2024. Een jaar waarin we met z’n allen 2 keer naar de stembus trekken.

De voorzitter maakte gebruik van de gelegenheid om de eerste namen voor de gemeenteraadsverkiezingen bekend te maken. Huidig Schepen van Sociale zaken, wonen, werk, duurzaamheid en energie, Luc Devriese, wordt de lijsttrekker voor N-VA Kapellen.

Luc Devriese is aan zijn tweede legislatuur bezig als schepen in Kapellen. In 2012 werd hij voor een eerste keer in het schepencollege verwelkomd. Samen met Valerie Van Peel vormde hij daar een sterk duo.

In 2018 was er helaas slechts 1 schepenambt voor N-VA weggelegd. Kamerlid Van Peel nam deze taak voor zich en liet zich later vervangen door Luc Devriese, dewelke dit met veel verve heeft verdergezet. Al deze ervaringen hebben gemaakt dat hij nu klaar is om zijn team naar de kiezer toe te leiden!

“Ik wil graag onze afdeling bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen. Het is een hele eer en een grote uitdaging om Valerie Van Peel op te volgen als lijsttrekker. Onze ambitie is om het vorige verkiezingsresultaat te verbeteren. Ik ben blij hiervoor te kunnen rekenen op de steun van het bestuur en onze sympathisanten.” aldus Luc.

Naast een ervaren, sterke en krachtige lijsttrekker, mag de afdeling rekenen op een kanjer van formaat om de lijst te duwen. Niemand minder dan Johan Van Overtveldt, onlangs nog verkozen tot meest invloedrijke parlementslid van Europa, zal de lijst kracht bijzetten.

Dit ervaren tweetal, aangevuld met verscheidene andere talenten, gaat voor een stevig resultaat in het mooie Kapellen.

“We hebben een sterke ploeg die van haar eigen kracht uitgaat” klinkt het bij beide heren.

Ook aanwezig kamerlid Sophie De Wit, die een uiteenzetting bracht over de onderzoekscommissie naar misbruik in de kerk, en vooruit keek naar de verkiezingen, zag dat het goed was en de Kapelse ploeg klaar is voor de lokale verkiezingen!